onsdag 22. juli 2009

Hjemme igjen

Da var vi hjemme igjen etter en flott ferietur til Åre. Vi tok tog tur/retur og det var veldig kjekt. Begynte litt snedig da.. Jeg var på Cafeèn på jernbanestasjonen for å kjøpe litt mat og frukt da det var noen franskmenn som stod foran meg i køen. De hamstra seriøst syltetøy (?) Tok en frokosttallerken og fylte den med syltetøy, mens en annen i følget forsynte seg grovt av syltetøyet i sånne beger.. Merkelig.. Men nå skal det sies at nordmenn er god på syltetøy da. Hadde en samtale med søstera mi om akkurat det her om dagen og vi ble enige om at syltetøy i utlandet smaker ikke like godt som i Norge! Rett og slett!

Men for å gå over til det jeg skulle skrive om (litt mer enn bare syltetøy liksom..) så ankom vi Åre på mandag i øse pøse regnvær. Skulle strengt tatt hatt med noen bilder av meg selv, men håret mitt fungerer bare ikke i fuktig vær, så kunne strengt tatt spart meg runden med glattetanga den dagen for å si det sånn..
Men vi fikk installert oss bra på toget (selvfølgelig i stille vogna, og det var vi jo ikke akkurat), men det var ingen som klagde til oss iallefall...
Jeg kjente at det hadde vært lite søvn den natta, for siden det skjer så utrolig mye spennende i livet mitt for tiden (not) så hadde jeg sinnsykt reisefeber før vi dro.. Hahah.. Skal ikke så mye til tydeligvis... Fikk bare ikke sove etter amminga i 3-tiden...

Men det gikk bra allikevel da. Vi fikk en kjempefin strandleilighet med 8 (9) sengeplasser, ett toalett, ett bad med badstu (som jeg fikk testa ut med ett deilig glass vin), veranda med utsikt over vannet, vaskemaskin, oppvaskmaskin, tørkeskap og masse greier. Veldig kjekt med andre ord..

Vi har fått badet på opplevelsesbadet på hotellet, vi har shoppet masse (bare til gubben og ungene selvfølgelig...) vi har slappet av, kost oss og bare vært...! Deilig.
Holdt på å strikka lapper til ett baby-teppe søstera mi skal få også og de lappene ble jeg faktisk ferdig med iløpet av disse dagene. Fantastisk! Nå må bare ungen komme :)

Her ligger "broren" min og slapper av på loftstua i leiligheten.

Vi har hatt en super duper tur med både Tapas og indrefilèt av svin (vi var jo tross alt i Sverige) Masse egg og bacon har det også selvfølgelig blitt. Vi har snudd døgnet, så her er ungene fortsatt oppe og styrer på.. Jeg har enda ikke gidda og pakket ut av bilen for er det noe jeg misliker nest etter å vaske vindu, er det å pakke ut etter ferie..