søndag 19. juli 2009

Kattespetakkel



Her er sjefskatta mi, Jojo. Hun er nå ca 4 1/2 år, og er en bestemt frøken. Zorro har jeg jo skrevet om før, og han er jo en kjemperar katt. Grunnen til at jeg plutselig har 2 katter er at Jojo her i vinter var borte i 2 måneder... Jeg må jo ha katt her pga mus (urk), så av praktiske årsaker skaffa jeg meg Zorro. Plutselig var Jojo hjemme igjen faktisk (!) men Zorro måtte jo få bli, men det synes ikke Jojo!

Jeg fikk jo Zorro i januar, og fortsatt sloss de så fillene fyker disse to. De jager hverandre, freser og styrer på. Utrolig slitsomt å høre på (noe jeg gjør hver natt siden de er ute på natten). På dagtid må jeg passe på at ikke kattene er inne samtidig og greier. Heldigvis er Jojo redd unger, så hun holder seg unna når ungene er våkne på dagen. Men hva skal jeg gjøre? Har jo planer om å få kutta strengen på Zorro, og håpe at det går seg til, men hva hvis det ikke blir bedre av det? Jojo er skitsær og Zorro er som en hund. Går i beina mine hele tiden og blir med når vi går tur og greier. Heldig... Må vel bare få fiksa hannkatta før vinteren kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar