torsdag 30. juli 2009

Bittelittegrann engstelig

Marielle har vært så annerledes i går og i dag. Mer utilpass på en måte. Hun smiler vanligvis fra øre til øre og er såååå blid når vi prater til henne, men nå gjør hun ikke det. Jeg tenkte at det kanskje feilte henne noe, og kjente at hun var varm. Tok tempen på henne - og hun har feber - 38,2 grader. Det er ikke mye, men er det mye på en baby?
Jeg vet jo ikke, så jeg ringte til legekontoret og de ville ha henne inn på sjekk. Inntil videre blir hun betraktet som influensasyk. Svineinfluensasyk faktisk... Jaja.. Hva gjør vi med det da spurte jeg. Isoler dere, sa hun på legekontoret. Så nå sitter jeg her og venter på at vi skal dra til legen for å få tatt prøver.
Nevnte jo at faren til babyen jobber på båt og er i kontakt med folk over hele verden. Han har akkurat kommet hjem og følt seg litt sånn små pjusk, men ikke noe voldsomt syk akkurat. Jeg tror uansett ikke at det er noe svineinfluensa på gang, men det er jo betryggende at de tar sånne henvendelser såpass alvorlig fra første stund. Det er jo ikke stort de kan gjøre med det uansett.

Nå har det seg sånn at stort sett alle kommer til å få denne influensaen etterhvert. Noen blir plaget, andre vil ikke merke det i like stor grad. Selv tar jeg det hele med knusende ro for min egen del iallefall. Det er ungene mine jeg er mest redd for. Dersom hun på 10 uker skal bli syk har hun ikke mye immunforsvar som hjelper henne akkurat.
Og hva med min høygravide søster som kan føde når som helst? Nei, vi får håpe det bare er noe vanlig rusk i systemet som forårsaker feberen til lilleprinsessen. Krysser fingrene for det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar