mandag 6. juli 2009

Landelivet


Jeg bor jo på landet som noen av dere vet. Det som er fint (og dumt) med å bo sånn, er at man hører veldig godt andres støy av div. slag.
Husker da jeg flytta hit og ikke fikk sove fordi fuglene kvitra så jæ.... høyt. Begynte i 4 tiden med spetakkelet, og det var ILLE. Måtte le litt av en nabo som sa at jeg kanskje kom til å våkne av bonden med traktoren som kjører forbi i 5-6 tiden om morgenen ( as if tenkte jeg da).

Men her en kveld skulle jeg sove, og det var noen naboer som hadde fest. De bor nok ca 200 meter unna, for jeg kjørte forbi der tidligere på kvelden og det var masse folk der, så jeg vet hvor lyden kom fra. De spilte høyt "dunk dunk" musikk og det hørtes VELDIG godt på soverommet mitt. Minna meg veldig om tiden da jeg bodde på Møllenberg og studentene som bodde tvers over oss hadde vorspiel og nachspiel hver helg på tak terassen sin.. Hørtes faktisk like godt denne gangen som da, og da tenkte jeg at tenk hvor godt jeg høres da når jeg driver og roper ute, jabber høyt i telefonen, kjefter og styrer bare værre til tider. Gir nok folk i bygda masse å prate om tenker jeg *haha*.

Men for å fortelle litt om hvor lytt det er, er det flere kvelder en ung gutt går nede på veien forbi der vi bor og hører på musikk på ipod`n sin. Han rapper litt med på musikken, og vi hører det veldig godt oppe på verandaen vår. Det er over 100 meter ned til veien der han går.. Men stort sett er vi ikke plaget med mye støy her i ku-land. Det er egentlig ganske flott! Og som Thomas sier: Kunne tisse på hvert hjørne av huset uten at naboene ser en.. jaja, har ikke testa ut den teorien jeg da, og har ikke tenkt å gjøre det heller ;)

God natt, godtfolk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar