søndag 26. juli 2009

Why??

http://db.no/a/7352847/

Rusa mann og kvinne med 2 måneder gammel baby på byen.


Jeg kjenner jeg blir så jæ..... provosert av at det ikke har blitt fanget opp tidligere av helsevesen eller andre som har med dette paret å gjøre. Det er nok ikke første gangen de ruser seg iløpet av dette uskyldige barnets liv eller iløpet av graviditeten. At det er vanskelig å "ta" de med rusproblemer i en barnevern sak er faktisk ingen unnskyldning. Tenkt på ungene! Denne stakkar babyen kan komme til å slite med masse senskader pga mors livsstil under graviditeten. Håper bare barnet får det livet det fortjener med mennesker som er glade i det.

Jeg har jo inntil jeg fikk Marielle jobbet i barnevernet selv som Beredskapshjem og tatt til meg sånne unger på kort varsel. Det er en viktig jobb å gjøre og jeg oppfordrer alle som har plass og mulighet til å melde seg som fosterforeldre. Behovet er kjempestort, og man gjør disse barna en stor tjeneste ved å hjelpe dem med ett trygt sted å bo og en trygg og stabil oppvekst.

En oppfordring til politikerne har jeg også - sats mer på barnevern! Det funker mot sin hensikt å kutte i midlene der altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar