mandag 13. juli 2009

Småbarnsmora

Fikk virkelig kjent på det i dag tidlig ja. Lilletuppa roet seg aldri etter ammerunden kl 4 i natt, så hun holdt på å styra værre, spytta ut smokken hvert 5 minutt og skreik etter den rett etterpå. Gjorde det fullstendig umulig for meg å sovne igjen. Kl. 0530 gav jeg opp og sjekka bleien. Den var tung, så siden jeg var skittrøtt bestemte jeg meg for å skifte den der i senga... Dårlig idè! Når bleien var borte bæsja hun selvfølgelig, så alt av sengetøy, nattdrakten og hele ungen var rimelig innsmurt med deilig babybæsj (...) og dette før klokka var blitt 6! Thea våkna selvfølgelig av alt styret, og hun var veldig klar for å starte dagen da. Jupp!! Trenger vel ikke nevne at jeg var gørr sur hele mårran igjennom helt til begge ungene heldigvis sovna samtidig i 10 tiden! Da hadde jeg faktisk allerede vært våken i 6 timer!
Der og da gleda jeg meg til å bli gammel - skikkelig gammel - på gammelhjem. Bli matet, skiftet på, badet, får sove masse masse masse - hele dagen om så! Ingen setter krav til deg og det eneste man gjør er å eksistere. Flottings tenkte jeg i mårrest, men har kommet på bedre tanker nå da ;) hehe.. Jeg har jo valgt dette her av fri vilje. Ingen har holdt noen kniv mot strupen min og tvunget meg til å bli småbarnsmor :). Jeg er jo (uansett hvordan det virker) veldig veldig takknemlig HVER dag for jentene mine. Bare at jeg liker å sove litt sånn innimellom bare... Trenger det faktisk :)

Er det rart man får grå hår og rynker lurer jeg på? Setter virkelig tålmodigheten på prøve disse barna. Bare det å ta mer enn en kjapp dusj på ca 3 minutter blir luksus. Spesielt. Men plutselig er de store og da er det dessverre andre ting å bekymre seg over. Grøss og gru! Med to tenåringsdøtre i huset blir det iallefall ikke kjedelig!

Men i morgen er det by-tur med kafè som står på planen. Men aller først, en laaang natt med god søvn :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar