torsdag 23. juli 2009

Effektiviteten sjøl

Er så stolt av meg selv idag.
Startet med å dra på kjøpesenter med begge ungene. Det gikk faktisk veldig fint selvom vi hadde ett par episoder i rulletrappa... Èn på tur opp og èn på tur ned, så der og da bestemte jeg meg for at neste gang tar vi heisen... Skikkelig pinlig når folk faktisk samler seg i en stor gruppe for å kikke på hvilken dårlig mor som sender 2 åringen sin alene opp rulletrappa liksom.. Spesielt siden ungen finner ut at hun skal snu seg og gå av trappa baklengs (det funker ganske dårlig).
Men jeg er stort sett veldig fornøyd med både meg selv og ungene etter denne handleturen.

Jeg har jo ett fryktelig søtsug på kveldene for tiden, og igår spiste jeg opp restene av lørdagsgodtet til ungen min (ja, jeg er ikke særlig stolt av meg selv for det nei..) så idag fant jeg ut at jeg skulle starte ett nytt og bedre liv, og kjøpte inn masse frukt og SUNNE kjeks. Kjøpte ikke en eneste pose potetgull eller en eneste sjokolade :) Tenk så flink da gitt!

Fikk besøk idag også, og da fikk jeg endelig klippet gresset både med vanlig gressklipper og med kantklipper! Det trengtes virkelig. Over 3 uker siden sist, så ikke rart naboene har trodd at vi har vært bortreist hele sommeren. Det var jo helt igjenngrodd her... Besøket fikk passet ungene mine mens jeg klippet gresset og gjorde det så koselig. Fant ett par solbriller også som jeg hadde leita etter, så det kan lønne seg å ta en liten klipp sånn innimellom. Det er jo nesten like innbringende som å støvsuge sofaen ;) hehe..

Etter at ungene endelig sovnet i halv 9 tiden, har jeg fått pakket ut siste rest og lagt på plass alt etter vår store utenlandstur, ryddet, vasket klær, dusjet, spist og nå fått oppdatert meg på nettet! Alt iløpet av 1 time og ett kvarter!! Effektiv ja :D
Nå skal jeg skjære opp litt frukt og kanskje ta ett par og tyve sit-ups bare for å sette standard lizzom (kommer bare ikke til å skje uansett, men tanken var god!)

2 kommentarer:

  1. Du glemte å nevne at det fine besøket du hadde ikke bare passet ungene, men fikk den ene ungen fra å skrike utrøstelig til å sovne i vogna si ;), trøste den andre ungen som datt og slo seg, tok ut av oppvaskmaskina, satt inn ny dunge med skittenkopper, vasket opp grøtkasseroller, hadde med medbrakte bærplukkere og gjorde i stand så du kunne kose deg med jordbær og blåbær når du kom inn fra klipperunden din... ;)Men det var da koselig det og tusen takk for middagen:) Klem fra lillesøster;)

    SvarSlett
  2. haha!! Jepp, stemmer det :) Glemte visst å nevne det i forbifarten

    SvarSlett