torsdag 9. juli 2009

Uæææ

Idag er virkelig DAGEN sin ja.. Våkna i halv 7 tiden med begge ungene som hadde bæsja. Da var det bare å gå igang med vaskekluten selv før jeg hadde fått opp øynene. Vanligvis foretrekker jeg å våkne opp på egen hånd og kanskje t.o.m få tid til en kaffekopp før dagen begynner, men når man har valgt å få unger, så er ikke hverdagen så rosenrød.



Jeg kjente jeg hadde fått veldig lite søvn i natt for var så sinnsykt trøtt der jeg satt med gullungene mine og så på "barnas supersommer"



Thea har vært grumpy siden hun stod opp, og har vel igrunnen bare gjort det motsatte av det jeg bad henne om hele dagen. Hun tåler forresten ikke at babyen sover idag (...) og skal vekke henne hele tiden.. Det er jo glimrende.. Jeg kjenner virkelig at den ungen får tynt tålmodigheten min til ytterpunktet. Men det er vel akkurat sånn det skal være det ;)



Det er flere ting som irriterer meg idag, og det er at søppelkaillene ikke har vært her for å tømme søppel, og søppelkoppen er FULL!!! Faktisk så full at jeg muligens må hoppe litt oppi der for å få plass til dagens bleiebeholdning.

En annen ting som irriterer er at plena fortsatt ikke er "ferdig" sånn at jeg kan begynne å få plantet noe der ute, men selvfølgelig, jeg får jo ikke til å plante noe særlig heller da med en trollunge på 2 1/2 år som skal "hjelpe" mamma med alt jeg gjør.



Nå hjelper det jo mye at jeg lider av konstant søvnmangel og at Thea er full av trass for tiden. Lysten på å begynne med store prosjekt er ikke akkurat tilstede. Men i morgen den dag skal mamma ta trollungen og da får jeg FRI i helga :D Da skal det soves! hehe


Og til andre som planlegger familieforøkelse med en unge i trassalder fra før, og at mannen skal være borte i 3 uker like etter fødsel og at trassungen ikke har barnehage/pass i denne tiden - Dropp det!

Her skal vi bare ha buff`en på hodet mens vi spiser fingre...

Men ellers skal jeg ikke klage over gulv som ikke vasker seg selv og vindu som bærer preg av forsømmelse, og heller glede meg til en fiiin kveld med Ungkaren :) Og selvfølgelig - jeg vil jo helt sikkert få lønn for dette strevet jeg har med gullungene nå. Èn vakker dag skal de ta vare på sin gamle mor og da er det de som skal slite!

1 kommentar:

  1. Ikke bare her søppla ikke har blitt tømt nei!!! da bør de komme i morgen!

    SvarSlett