lørdag 11. juli 2009

Hvite løgner

Snodig det der med at man lyver til ungene sine om ting foreldrene våre løy til oss om. Som at skjærer du grimaser kan du bli sånn, blås og nuss på auuu`et så blir det ikke vondt lenger, plaster funker som smertestiller, " vi har ikke mere is", butikken er stengt nå, hvis du ikke er snill så kommer ikke julenissen... Kan sikkert ramse opp masse mer, men har fått frem budskapet nå tror jeg.



Jeg sa alltid da jeg var liten at jeg aldri skulle nusse på tantebarna mine i tide og utide som mine gamle tanter gjorde med meg, men hva gjør jeg da? Helt håpløs!

Jeg skulle heller aldri si: "Åååååå guri malla, så stor du har blitt", men det gjør jeg sannelig hver gang jeg treffer noen unger jeg ikke har sett på en stund.



Noe annet jeg mislikte selv da jeg var liten var at mamma kledte meg og søstera mi opp i likens klær. Ehm... Her er bildebeviset på at jeg ikke er det spor bedre selv... - og jeg elsker det i tillegg!

4 kommentarer:

  1. Nydelige jenter:):)

    SvarSlett
  2. Hehehe.. Så sant så sant.. Jeg sa også da jeg var yngre at jeg AAAAlldri skal bli som mamma, men jeg tar stadig vekk meg selv i å være prikk lik (om ikke verre:D)

    Artig blogg du har, må inn å lese daglig :)

    SvarSlett
  3. Koselig at du liker bloggen min :)

    SvarSlett