tirsdag 19. mai 2009

Til alle mammaer der ute

Jeg trenger hjelp... Lurer på når jeg kan introdusere smokken til den ny-ankomne? Hun er 6 dager i dag, og til nå har vi kun brukt lillefingeren som "smokk". Dette er litt kjedelig i lengden da fingeren faktisk henger fast på kroppen min, og derfor gjør sitt til at jeg ikke får gjort en drit!

Sist gang jeg ble mamma begynte vi med smokk fra dag 3. Hun tok smokken veldig bra, men jeg knota litt med amminga, og det tok vel ca 3 uker før vi var ordentlig i gang og brystknoppene ikke var supersåre lenger.

Denne gangen tenkte jeg å vente med smokk til hun tok puppen bra. Hun tar vel egentlig puppen bra nå, men jeg er fortsatt litt sår og det er vondt når jeg "kobler henne på". (Dere skjønner hva jeg mener). Det går fint når melka kommer og da er det ikke vondt lenger. Men er det "trygt" for meg å introdusere smokken allerede? Tips ønskes!

3 kommentarer: