lørdag 9. mai 2009

Still here.....

Hehe.. mange som lurte nå siden jeg ikke har gitt lyd fra meg i dag ;)

Fortsatt hjemme ja, og formen har ikke vært noe særlig, så det er derfor jeg ikke har vært på nett i dag.

Legetimen i går gikk fint den forsåvidt. Alle prøvene var fine, og hun trodde babyen hadde det veldig fint i magen. Hun ville heller ikke "røske" litt for å få litt fortgang. Hun noterte på helsekortet og la det bare sammen og putta det i plastlomma uten at jeg fikk se hva hun skreiv. Styra mye med å brette det sammen og greier. Jeg dro hjem og skulle se på det da jeg ser dette:

Fra å ha målinger av babyen som ligger på den røde linja (som er normalen), og faktisk litt under, målte hun meg nå til langt over!!!!!! Hun sa ikke noe om det heller??? Jeg har jo alltid tenkt at denne gangen kom jeg nok til å få en unge som lå litt mer på gjennomsnittet enn jeg fikk sist (stor baby med 39 cm rundt hodet), men det ser ut som at babyen har vokst veldig mye de siste 3 ukene. Sist hadde jeg fødsel med en unge som måtte fort ut, og med hennes størrelse måtte jeg klippes og få hjelp med vakum for å klare det. Kjettingen på sugekoppen røk også mens legen halte og dro for å få ut ungen. Dette tenkte jeg at jeg kom til å slippe denne gangen, men nå vet jeg jo ikke. Kan se ut som at jeg får en stor unge igjen faktisk. Så nå vil jeg ikke føde naturlig lenger. Skal til jordmor på mandag for å fortelle om frykten min, for det er litt kjipt akkurat nå. Mange tanker som svirrer. Jeg skjønner bare ikke hva som har skjedd, og at ikke legen når hun så det bare kunne fått beroliget meg og sendt meg til sykehuset for ultralyd eller noe. Dritt lege!!!! :(

2 kommentarer:

  1. Ikke få panikk nå Moni :-), det er jo slett ikke sikkert at målingene på skjemaet stemmer med babyens faktiske størrelse. Jeg lå også litt over med Jonas på slutten, og jordmor mente han kom til å bli rundt 4 kg, dette var fem dager før jeg fødte. Men han var jo faktisk bare en liten skjønnas på 2,5 kg :-)

    SvarSlett
  2. Ooohh.. så bra :)
    Thea var jo over og hun var en kjempe på 4220 gram!! og hun var faktisk ikke så langt over som denne babyen, så nå er jeg veldig spent. Kommer uansett til å syte maksimalt til jordmor, for vil ha ut ungen iløpet av uka her!

    SvarSlett