fredag 29. mai 2009

Akk og sukk

Etter en laaang dag med en syk mann i huset (...) så var ikke det lureste jeg gjorde å blogge om kakeoppskrifter og iskrem oppskrift kjenner jeg. Fikk jo helt vann i munnen av tanken på kake og is, og selvfølgelig har jeg ikke noe kremfløte i huset, så det blir vanskelig å lage noe søtt, kakegodt også...

Idag har jeg forresten vært veldig flink. Har jo observert iløpet av de siste dagene at den lille flekken med gress vi faktisk har i hagen har vokst seg faretruende høy og full av ugress og løvetann og dritt og møkk. Jeg hater virkelig løvetann. Det kommer jo så utrolig raskt og vokser overalt. Så etter jeg hadde henta gullet i barnehagen, spist litt, ammet babyen og prøvd (uten hell) å bysse sistnevnte i søvn, tok jeg gressklipperen ut på årets første luftetur. Den ville ikke starte sånn helt med det samme, men med iherdig pumping av rød knapp som skal gi bensin til starteren (?) så kom den seg. Måtte starte med snora faktisk ;) Følte meg faktisk litt ekstra flink da, for det er en sånn gutteting å gjøre synes jeg. Fikk klippet det lille vi har av gress uten å trå på der vi har sådd nytt gress før jeg henta kantklipperen fram fra spindelvevhelvete inne i garasjen. Fikk kverka ett par edderkopper før jeg etter litt startproblemer kom fint igang med kantklipperen også. Fy søren det er tungt arbeid! Ble helt gåen i ryggen etterpå (og det er nok ikke verdens beste medisin for bekkenet heller kjente jeg...) men sta som jeg er ga jeg meg ikke før jeg fikk kappa mesteparten av ugresset. Har nok litt jobb foran meg i morgen også. Men da skal jeg stille sterkere forberedt med ingredienser til både hjemmelaget is og kake i fryser og kjøleskap :)

1 kommentar: