søndag 18. januar 2009

Syk

Urk.. Jeg har blitt forkjølet. Skikkelig også. Vondt både her og der og seriøst tett i nesen - hvilket fører meg til det jeg egentlig lurte på:
På nesesprayflaska står det at man ikke skal bruke nesespray mer enn 2-3 ganger i døgnet (...) og ikke over 10 dager i strekk. Det siste er greit nok da. Men 2-3 ganger i døgnet? Hvem klarer det da? Skal man puste og pese som en gris, ikke få til å spise normalt fordi man ikke får puste mens man tygger osv så å si hele dagen da eller? Hos meg funker det bare ikke med 2-3 ganger i døgnet altså. Jeg har tar nesespray ca 4 ganger bare på natten jeg. Men nå skal det sies at jeg har super flaks (som vanlig) og har vond og sår hals samtidig som at nesen er tett, og det skulle seriøst vært en lov mot akkurat det. Hvordan er det mulig å fungere når de to organene som gir en oksygen ikke virker optimalt?
Ta i natt f.eks. Jeg våkna i 01 tida første gang, og første runde med nesespray gikk fint unna. Ett par sterke halstabletter måtte jeg også ha, for blir jo helt tørr i halsen av å bare puste med munnen. Lå der og vred meg og prøvde å få sove i en times tid, før jeg tilslutt kjente søvnen komme (hurra). Kl 0300 var jeg derimot våken igjen (...) og denne gangen varte det enda lenger før jeg sovna igjen. Kl 0630 våkna storbølla, og hun var lys våken selvfølgelig... Flaks for meg. Hun driter vel i om at mamma er syk og ikke har sovet på natten. Hun vil stå opp å se på Mikke mus klubbhus og hele Teletubbiegjengen uansett tidspunkt på døgnet hun.

Enda mer flaks for meg, så har jeg invitert tante, besteforeldre, søster, svoger, unger og opplegg på bursdag i dag. Har ikke bakt en eneste kake enda, og vinduene er så skitne ser jeg nå at det er bare så vidt jeg ser ut av dem. What to do?? Får dope meg ned på paracet, repcils og otrivin, så blir det vel flott tenker jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar