tirsdag 20. januar 2009


Her er magen min nå.. 23 uker ut i svangerskapet. Heldigvis har jeg holdt meg sånn noenlunde i normal vekt så langt, men de dagene er nok talte gitt... Jeg sover særdeles dårlig om natta for tida, og har funnet ut at den beste måten å tilbringe ett par søvnløse nattetimer på er rett og slett i go-stolen med ett par knekkebrød med smør og brunost (nydelig) og ett stooort glass melk! Og en eller annen håpløs film som går i 3-4 tida på natta.
I dag har jeg faktisk også satt til livs en hel pose twist nesten på egen hånd(...) Ja, huff, jeg er ikke stolt av det akkurat. Vern om dine favorittbiter sier de på reklamen - vel, jeg har verna om hele posen jeg. Fant ut at i dag var riktige dagen og åpne den siden alle var ute av huset akkurat denne dagen. Det ligger noen skarve banan og kokossjokolader igjen som skal brodelig fordeles på de 4 andre som bor her i øyeblikket.
"Men du spiser jo for 2 da" hører jeg ungene her si til meg, men det gjør jeg jo strengt tatt ikke. Jeg tok akkurat den veldig bokstavlig i forrige svangerskap med den bonusen at jeg gikk opp 30 kg tilsammen og gikk ned igjen "bare" 22 kg... De siste 8 sleit jeg med ett års tid. Jeg spiste alt jeg kom over og alt jeg hadde lyst på hele tiden den gangen. Denne gangen har jeg sagt til meg selv:
* Ikke noe nattspising (ikke lenger en regel jeg fikk til å følge)
* Ikke godteri på andre dager enn lørdager (kremt)
* Mye sunn mat og frukt hver dag (har blitt til noe sunn mat og litt frukt sånn innimellom)
Men men.. Ungen skal ut uansett.. Hver gang jeg kjenner samvittigheten stikker idet jeg putter potetgull inn i munnen, tenker jeg på at min baby er heldig som har en mamma som har fått i seg folat de 3 første månedene, tar omega 3 nesten hver dag, får litt sunn frisk luft i lungene hver dag og prøver iallefall å være sunn og flink til å ta de vitaminene og jerntablettene legen sier jeg skal ta. Basta! Man må jo få kose seg litt også innimellom :)




1 kommentar: