søndag 2. august 2009

Fjellivet





Akkurat kommet hjem etter noen nydelige dager på fjellet. Planen med turen var å få dratt til Åre på Upplevelsesbadet der (arti for ungan - og mora), og å plukke multer. Lørdag dro vi til Åre for å bade og det er en opplevelse i seg selv, siden det er "mix" garderobe der (altså at garderoben er åpen overalt og man kan treffe en naken mann plutselig rundt ett hjørne). Jeg synes egenlig ikke grensene er lette å finne inne i garderoben heller, og minnes med gru på en gang jeg var der og stod å skifta da det plutselig kom en barnefamilie med mamma, pappa og ett par unger rett bak meg der jeg stod i nettoen... Ble litt rart for å si det sånn, men det gikk da fint allikevel. Den som hadde det værst var nok moren tror jeg, for hun dreiv å stilte seg rett bak meg for å "skjerme" meg for mannen sin sikkert.. haha.. Tro om jeg hadde gjort det samme i den situasjonen?
Men bada fikk vi- alle 4! Marielle ble heldigvis kvitt feberen, og virka i vanlig form igjen. Vet ikke hva hun hadde for alle vi andre berga denne gangen.
Etter Åreturen var planen at vi skulle pakke med oss unger i bæremeis og diverse andre bæreanordninger og pelle oss på multeplukketur. Det ble med planen gitt, for vi ble så sykt late da vi kom tilbake til hytta. Skikkelig sløve satte vi oss ned og ble der.. Det var deilig da, for været var jo så fint. Lørdagsgodtet ble inntatt utendørs denne lørdagen, men ingen multer. Jeg ble derimot pisket ut i blåbærlyngen av Thea som ville plukke bær, men ikke alene nei.. DET var uaktuellt.
Søndag tok Thomas med seg Thea alene på bær tur for å prøve å finne multer til barnedåpen vi skal ha i september. De var borte en god stund og tok med seg ett stort "sodd" spann som rommer ca 2 liter, så jeg hadde skikkelig trua. De kom hjem med inget ringere enn 22 stk. bær... Det var jo skikkelig mye å skryte av. De stakkar bærene lå i det store spannet der helt alene. Så skikkelig lurt ut.. Så de bærene ble ikke med hjem engang. Nå skal det sies til deres forsvar at multebærene ikke var blitt helt modne så langt oppe på fjellet enda, så det blir nok noen andre bær til barnedåpen gitt..
Men en fin helg har vi hatt. Nå er det en ny uke og mye spennende som skjer. Søstera mi har termin idag!!! Så jeg blir tante når som helst nå. Thea begynner i ny barnehage i morgen, og vi har store planer om å male ferdig siste rest av vinduskarmer etc som vi ikke ble helt ferdig med i fjor. Spennende å se om vi noen gang blir helt ferdig med huset?? Nå må jeg igang med å få merka klærne til barnehagejenta mi. Og P.S: plena er ferdig!!! :D Det tok sykt lang tid da, men nå er den så fiiiin atte :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar