fredag 26. desember 2008

Da var jula nesten over for denne gang

... og stua bærer preg av det. Ligger leker og klær strødd utover, masse ribberester i kjøleskapet, øl på verandaen, ett juletre som drysser bare du ser hardt nok på det (ja, faktisk allerede ja...) og jeg går rundt med en metthetsfølelse stort sett hele dagen.
Men det er da sånn det skal være i mellomjula.

Har fått vært en tur på ski i lysløypa like ved her da. På bursdagen min (1.juledag) tok jeg med meg 3 unger, pulk og søster på tur i marka. Deilig var det forsåvidt, men det gikk ikke fort med oss to eldste da. Søsters med skismørning fra ifjor på skiene og jeg med feller på mine. Hvis noen husker hvilket vær det var da så var det ca 2 plussgrader, regn i lufta og ikke mye nysnø akkurat. Altså klisterføre som det heter på skispråket (joda, er da litt garva da vettu) Så min kjære søster stod vel mer eller mindre på stedet hvil der hun mer staket seg fremover i løypa enn gikk.. Og jeg da med pulk og feller på (for jeg har litt småangst for stor fart med pulken på meg) gikk jo nesten ikke fremover i det hele tatt.. Jeg tror ikke jeg tok ett kråkebein iløpet av turen. Men siden søster hadde nødproviant (lakrisdrops) med seg, tok vi det hele med godt humør og hadde litt av en stil nedover bakkene der jeg holdt i hennes skistav for å bremse henne og å få litt fart selv. Heldigvis var vi nesten alene i løypene denne dagen. Det var kunn en og annen skientusiast som føyk smilende forbi oss der vi svetta oss bortover løypa. Var deilig å komme hjem til ett stooort glass melk og hjemmelaga pizza da ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar