fredag 14. november 2008

Holiday Club hotell, Åre

Forrige helg hadde vi ordna oss helt barnefri og tok turen til Åre.
Vi har jo vært der før veldig mange ganger da, siden mine foreldre har hytte ca 45 min kjøretur unna, men vi hadde aldri hatt "kjærestefri" på hotellet før.

Vi ankom hotellet på fredag ettermiddag og slappa av litt før vi dro for å spise middag. Jeg hadde igrunnen fantasert om tapas leeenge da det er noe av det beste jeg får, men selvfølgelig så hadde tapasrestauranten stengt. Vi kunne jo teste ut en amerikansk restaurant istede foreslo resepsjonisten, men jeg var ikke særlig lysten på kyllingvinger kjente jeg ;) Vi ble derfor på hotellet for å teste ut restauranten der. Vi angret ikke på det akkurat... Maten var sinnsykt god. Forretten vi bestilte var hvitt brød med olivensmør (det nærmeste jeg kom tapas forsåvidt) og dette var bare perfekt nydelig. Akkurat passe salt og bare helt supergodt.
Til hovedrett drakk jeg alkoholfri rødvin (eller solbærsaft om du vil...) og spiste en helt fabelaktig rett av kalvemedaljonger. My god den var supergod! Thomas spiste reinsdyr som var så mørt og godt at det var bare himmelsk!
Desserten min bestod av deilig kakegreier, blåbær og jordbær og lime og masse godt! Mulig maten smakte ekstra nydelig fordi jeg var skikkelig sulten, men det var virkelig bra mat der! Servicen var helt eksemplarisk også.
Etter dette måltidet sa Thomas at jeg så ut som at jeg hadde blitt en måned ekstra gravid. HAHA!! Magen este skikkelig ut :D Flaks at jeg var gravid i utgangspunktet da, og ikke dreiv å drakk meg full med DEN gravidmagen liksom.. hehe..
Kvelden tilbringte vi i sportsbaren der en ung svensk fole spilte mye bra 90 talls rock musikk. Det var litt sånn "power ballades" stemning over det han spilte og jeg sang og gaula med selvfølgelig. Litt kjipt med å være den eneste edrue i lokalet er jo at man merker alt det rare fulle folk gjør veldig godt.. En fyr stod rett ved siden av meg (jeg satt på en bar krakk ved baren) og han stod å gnukka rumpa si i sida mi! Æsj!! Det var skikkelig ekkelt men han stod sånn veldig lenge med en rumpeball på hver side av min høyre hofte. Gnukka skikkelig...Blæh.. Da ble jeg rimelig lysten på å stikke ja, men han tok hintet etter ett par spisse albuer fra meg og gikk!

Dagen etterpå våkna vi sent til å være oss (kl 9) og spiste en kjempedeilig stor frokost. Jeg fikk spa behandling litt senere på dagen. Den behandlingen het som en Nypros, og jeg følte meg virkelig som en nyperose etterpå. Kjempedeilig. Kjøpte selvfølgelig produkter for 3000 kr på spa`en etter behandlingen, for hva gjør vel ikke en sliten småbarnsmor for litt luksusfølelse hjem på sitt eget bad;)
Vi dro uansett for å shoppe litt etter dette før vi tok turen til hytta på fjellet og jeg inntok horisontalen og ble der stort sett resten av helga. Kun avbrutt av en tur ut til gapahuken med bålbrenning og en alkoholfri Carlsberg (HURRA) noen timer på lørdagskvelden.

Nei, helga var helt fantastisk og akkurat det jeg (og Thomas) trengte. Vi kom hjem med store smil og klar til å ta fatt på en ny uke med nye utfordringer ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar